Lucrurile pe care le cunoașteți niciodată

Standard

English Version here.

Sper că puteți înțelege românește mea.

Câteva săptămâni în urmă, m-am călătorit în Albania. Mi sa dat posibilitatea de a avea cina cu trei voluntari ai Corpului Pacii. Desigur, am fost.

Aș dori să spun că eu nu sunt unul dintre acei voluntari de corpuluii pace care trebuie neapărat să vorbesc la orice actuale voluntar al Corpului paci și spune “o dată când am fost voluntar corpului paci în Moldova…”  Din păcate, eu sunt acea persoană. Dar, eu nu va cer scuze pentru asta.

Am iubit timpul meu ca un voluntar corpului paci. Mele 2.5 ani în Republica Moldova ma schimbat. Am transporta dragoste pentru copiii mei și amintirile mele din timpul meu acolo cu mine tot timpul.

Voluntarii din Albania au fost îngrijorat de faptul că ei nu știau daca ei face o diferenta. Sigur, s-au bucurat timpul lor. Sigur, ei au fost activi în comunitățile lor. Dar, oricare dintre aceasta conteaza cu adevarat?

Adevărul trist este că majoritatea voluntarilor nu se vedea impactul pe care îl fac. Cele mai multe dintre marile schimbări nu apar până la ani mai târziu. Acest lucru este valabil mai ales pentru persoanele care lucrează cu copiii.

Ca voluntar, nu este doar ceea ce faci, este cine ești. Sunteți un model de rol. S-ar putea să fie prima persoană gay. S-ar putea să fie o femeie într-o poziție de putere. Sau o femeie care valorile educației și a avut o familie mai târziu. S-ar putea să fie persoana care aruncă gunoiul în coșul de gunoi, spre deosebire de pe teren. Ca voluntar, esti ca un pește în acvariu o, fiind mereu urmărit.

Am plecat din Moldova în anul 2004. Elevii mai tineri mele sunt acum 15 ani! Cel mai vechi meu sunt acum 26! Mereu, m-am întrebat despre ei. Unde sunt ei? Sunt în siguranță? S-au dus la universitatea? Au fost vendut ca marfa? Au copii proprii?

Majoritatea voluntarilor nu se știe niciodată.

Tehnologie, cu toate acestea, este un lucru uimitor. Facebook! Elevii mei au început să mă găsească. Am început să-i găsesc. Fiecare interacțiuni aduce lacrima. Fiecare dintre ei care a facut contactul, mă face mândru. Fiecare fotografie aduce înapoi mii de amintiri.

Fiecare elev mi-au spus că eu am schimbat viața lor și că mă iubesc. Aș vrea că știau că au schimbat viața mea. Și că îi iubesc.

3 responses »

  1. si eu te iubesc scumpita mea mii dor de tine enorm, si timpul care lam petrcut cu tine a fost cel mai fericit, dar acuma sunt trista ca nu pot macar sa te inbratisez sa ti spun ca mii dor enorm de tine sa ti spun ca esti si vei ramiine cea mai scumpa fiinta din viata mea vreau foarte tare sa ti cunosc fetita……dai un pupic din partea mea… si iti multumesc pentru clipele frumoase care leam petrecut cu tine esti o dulce scumpa mea.

  2. Nu te-am uitat niciodata si iti multumesc ca ai fost persoana care a avut incredere in mine si ai crezut in mine,ca pot fi mai mult decat… un elev in banca sa. Sa fiu un mic voluntar indrumata de tine a fost una din cele mai bogate experiente din viata mea. Esti un om special si sper ca viata iti va darui numai fericire si implinire. Viorica, scoala nr 3 , Nisporeni.

Leave a Reply

